sobota, 19. marec 2011

Home-made spinner leash

Že nekaj časa sem razmišljal, da bi si zrihtal t.i. spinner leashe za ledna orodja. Gre za relativno novo stvar, kjer namesto, da uporabljaš klasične paščke za cepine (ki jih imaš okoli zapestij) uporabljaš elastična trakova, ki povezujeta spodnji del cepina in tvoj pas.

Razlog za to idejo sem dobil prvič, ko sem šel plezat v led. Šraufanje/izvijanje vijakov, vpenjanje/izpenjanje, razne aktivnosti na štantu so silno štoraste, ko ti  iz roke binglja cepin. Nato ga je še večja muka z eno roko pobrati nazaj :). Skratka cel žur.

V grapah (s tem mislim bolj "položne stvari", ne strme snežne oz. mix smeri) se stvar ne pozna toliko, ker tako ali tako nimaš med plezanjem toliko šraufanja, saj ponavadi ne delaš sprotnega varovanja tako pogosto kot v ledu/snežnih smereh. Kot rečeno pa je druga stvar led oz. bolj strm sneg.

Ok, back to the original topic. Predvsem me je motilo dejstvo, da za stvar odšteješ od 30€  pa vse do 50€ (seveda so Black Diamondovi najdražji, itak). Tako sem se odločil, da jih naredim sam.

Stvar je bila silno preprosta. Shopping list:

  • 3m 3mm elastike (dobil v lokalni šiviljski štrcuni) - cca. 2€
  • 3m 16mm cevastega traku (Iglusport) - 3.90€
  • 2x CT mini vponka (Kibuba) - 6.24€
Skupaj torej manj kot 15€. Dobro :). Pri konstrukciji mi je zelo pomagala tale stran, kjer je pravzaprav vse dodobra razloženo. Edinole komentar na najtežji del izdelave, kako namreč spraviti elastiko skozi 2-3m dolg trak:

Sam sem raztegnil celoten trak po tleh ter ga za silver-tapov na obeh koncih, da je bil vmes povsem zravnan, nato pa sem najprej skozi potegnil nekajmilimetrsko zajlo. Elastike namreč ni šans, da spraviš skozi tako dolg trak, je enostavno preveč mehka. Nato pa samo na zajlo na koncu "zaporedno" prisilver-tapaš elastiko (stvar mora biti čim tanjša, sicer se bo stvar zatikala). Potem pa samo še potegneš to skozi in si na konju :). Prej sem se seveda neuspešno mučil kake pol ure, ko sem probal drugače. To je enostavno ultimativen način, ki ga narediš v 5 minutah.

Ekola, še dokončan produkt:


Za zašitje robnega okroglega traku sem pa lepo prosil mater, da mi je zašila tisto zanko.

Edin problem, ki ga zdaj še vidim je to, da moji cepini nimajo t.i. "boxerjev", torej dodatnega zavoja na oklu cepina, ki olajšuje plezanje brez paščkov. Ampak pomojem ne bo imelo take veze. V led bom skoraj sigurno šel od zdaj naprej z telimi paščki, za sneg bom pa videl. Če bom v ledu zadovoljen, ni razloga, da tudi v sneg ne bi šel s tem.

Dejansko opažam, da kar nekaj folka pleza brez kakršnekoli zaščite za cepine, t.i. "leashless", kar moram tudi sprobati. Vsaj v slapu to res ni tak problem, kjer izguba cepina v najslabšem primeru pomeni spust dol ter dodaten trening, da splezaš nazaj gor :). Druga stvar so pa seveda daljše smeri, kjer si pač ne moreš privoščiti   izgube orodja.

Sicer pa tako ali tako kaže, da ne vem, koliko bo letos še možnost sprobati spinnerjev, ker toplota pritiska, zdajle pa je še cel teden scalo in dodobra načelo karkoli je še ostalo od slapov. Upejmo, da nam še kej rata izpeljat :). Res bi rad tole stestiral.

Ni komentarjev: