ponedeljek, 21. marec 2011

Tečaj varne vožnje

Včeraj, v nedeljo, smo se z družino potikali po Vranskem. Obiskali smo namreč AMZS-jev Center varne vožnje (CVV) ter se udeležili začetnega tečaja.

Ker se je stvar začela že ob 8, smo (spet!) vstali že nekaj čez 6 ter se s petimi osebnimi avtomobili odpeljali proti Celju.

Tečaj zgleda tako, da imaš prvo uro v predavalnici teoretični del, kjer ti večino časa pravzaprav zgolj vbijajo v glavo, kako pomembno vlogo imajo pnevmatike. Nič o redu na cesti, zgolj dejavniki, razlogi, posledice in pravilno ravnanje v primerih nevarnosti.

Po uri teorije smo se odpravili na "progo", oz. poligon, kjer nas je čakalo vse skupaj 6 praktičnih vaj (za vsako 1 uro), vmes pa premor za kosilo. Prva vaja je bila vožnja med količki na suhi podlagi, kjer smo se poskusili navaditi voziti po "15 do 3" držanju volana, ki naj bi bil najbolj varen v primeru nesreč, saj lahko v takem položaju sunkovito in močno obračamo volan, pri sproženju airbag-ov pa nam ne polomi rok. Vse to seveda, če imamo pravilno nastavljen sedež.

Nato je sledilo izogibanje oviram na mokri podlagi ob oklepanju volana in upanju, da te ne obrne; na srečo smo imeli vsi ABS, sicer bi imeli precej več dela. Milošov Volvo pa tako ali tako ni imel problema s podlago, saj ima vgrajene en kup elektronike, ki že sama skrbi za vse to, tako da je bolj kot ne samo malo obračal volan, avto pa je delal vse ostalo.

Za tem je sledilo še bremzanje na mokri podlagi (ki simulira sneg), in fino je bilo videti, koliko je razlike v zaviralni poti, če bremzaš pri 50 km/h ali pa 60 km/h.

Preostale vaje so vsebovale še korigiranje volana (in sklopke) v primeru, da nas začne odnašati v ali pa iz ovinka, bremzanje ter izmikanje oviram na mokri podlagi, če se vozimo po klancu navzdol in pa hitra reakcija, če ti odbije zadek avtomobila - ta je bila sploh fejst, če ne reagiraš v 1 sekundi, se ti avtomobil začne samo še nekontrolirano vrteti in lahko samo še stisneš bremzo in počakaš, da te neha vrteti :).

All in all svetujem tale tečajček vsem, ki jim ni tako škoda dati tistih 150€ (nekje tam je cena). Tudi meni se zdi svinjsko drago, ampak te dobro naučijo oz. streznijo. Jaz sem dobil precej občutka, kaj so moje meje in meje avtomobila. Prej namreč še v lajfu nisem čisto do konca stisnil bremze! In vsekakor ne bi bilo prav, da bi se mi to prvič zgodilo v nesreči.

Ni komentarjev: